سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جهت آشنایی با رشته ای تی

 

میخوام کمی درباره ی رشته ام حرف بزنم شاید بعضی ها کنجکاو بشن ک رشته ی آی تی(فناوری اطلاعات) چه آینده ی شغلی دارد؟

پاراف مشاغل در مورد آشنایی با رشته و شغل آی تی (IT) : رشته آی تی یکی از گرایش‌های رشته‌ی مهندسی کامپیوتر است. در واقع از سال 1381 به بعد، دانشجویان رشته‌ی مهندسی کامپیوتر کشور، پس از گذراندن 75 واحد درسی از دروس پایه و اصلی، علاوه بر گرایش نرم افزار و سخت‌افزار، امکان انتخاب گرایش مهندسی فناوری اطلاعات را نیز پیدا کردند.

 

فرادی که قصد ورود به این رشته را دارند باید درک ریاضی و منطقی خوبی نسبت به حل مسائل داشته باشند چون خواه ناخواه باید در حوزه‌ی برنامه‌نویسی نیز قدرتمند باشند تا بتوانند جایگاه مناسبی برای خود دست و پا نمایند. علاقه به حوزه‌های علوم انسانی و مدیریتی نیز یکی دیگر از مواردی است که دانشجوی رشته‌ی مهندسی فناوری اطلاعات باید در نظر بگیرد. چرا که در دنیای امروز، با نزدیک شدن فرهنگ‌ها به یکدیگر لازم است فردی که وارد این حوزه می‌شود شناخت خوبی نسبت به علوم اجتماعی و رفتاری داشته باشد.

محتوای دروس: چیزی که از سرفصل دروس بر می‌آید، بیانگر این است که رشته‌ی مهندسی فناوری اطلاعات، همانند رشته‌ی مهندسی صنایع،   ماهیتی میان‌رشته‌ای و تلفیقی دارد و دروس آن، ترکیبی از دروس رشته‌هایی همانند مهندسی نرم‌افزار، مهندسی سخت‌افزار، مهندسی برق  شاخه‌های الکترونیک و مخابرات و همچنین رشته‌ی مدیریت است. میان‌رشته‌ای بودن یک گرایش در کشور بدین معناست که متخصصین این حوزه توانایی کار تعاملی با چندین رشته و گرایش را داشته و به همین دلیل بازار کار خوبی برای رشته‌ی مهندسی فناوری اطلاعات وجود خواهد داشت.


این مطالب خلاصه ای از رشته ی من بود..هر سوال دیگری داشتید من آماده ی پاسخگوییمدوست داشتن



[ جمعه 95/12/20 ] [ 2:45 عصر ] [ khosravi ]
قالب وبلاگ
قالب وبلاگ
گالری عکس
دریافت همین آهنگ

قالب وبلاگ